Vieraskirja
Moikka Penny!
Asia selvä! Vaihtelen linkkiä 4.9. jälkeen :)
Reply
Moi! Olitte kysyneet linkinvaihtoa Snowfinch RPG:n kanssa ja alamme mielellämme linkinvaihtoon. -kujakettu
Reply
Hienoa, lisäilen linkkinne tässä heti listaan. :>
Reply
Hei linkinvaihtolainen!

Ilmoitin 30.08.2017 että Taikaopistomme muuttaa 4.-15.09.2017 välisenä aikana.
Niin muutimme, muutto sujuikin suunniteltua nopeammassa aikataulussa.
Muutimmekin jo 4.9.2017.
Joten kun ehditte, voitte vaihtaa Taikaopisto Aurean uuteen linkkiin:
http://taikaopisto.arkku.net

Kiitoksia. Ja hyvää ja iloista alkanutta alkanutta syksyä!

Ystävällisin terveisin,
Taikaopisto Aurean rehtori Penny Hudson.
Reply
Moikka Penny! Korjasin linkkinne nyt tuohon uuteen! :)
Reply
Olen miettinyt liittymistä, mutten millään löydä hahmolle mahdollista kuvaa. Kun hyvä kuva löytyy, en saa selville sen mallia. Saatikaan löytäisi hyviä nimiä joiden nimellä etsiä kuvaa. Olen tässä varmaan puoli tuntia yrittänyt etsiskellä edes jotain siihen suuntaavaa kuvaa mitä haluaisin, mutta olen ihan hakoteillä. Eli miten te löysitte hahmoillenne kuvat, apu olisi tarpeen! :)
Reply
Moikka! Ihana kuulla, että olet harkitsemassa liittymistä! :)

Tiedän tuon tunteen niin hyvin, koska välistä sopivan kuvan löytäminen hahmolle on todella haastavaa ja aikaa vievää. Itse olen löytänyt suurimman osan hahmoni kuvista pelkästään googlen kuvahaun avulla käyttäen sellaisia hakusanoja, jotka kuvaavat hivenen sitä mitä haen. Esimerkiksi "actresses under 25" tai "male models tattoo black hair". Näyttelijöiden/muusikoiden kuvia löytää älyttömän helposti nimen kera, mutta sitten mallit ovat välistä (lue: usein) melko ongelmallisia. Mutta esimerkiksi täältä löytyy ihmisiä ulkomaalaisista youtubettajista ihan sinne kuuluisimpiin artisteihin ihan nimien kanssa. :)

Mikäli sitten eteen sattuu sopiva kuva, mutta siinä ei lue kyseisen henkilön nimeä, voit hyvin käyttää googlen kuvahakua selvittämään sen. Ainakin google chromella se tapahtuu niin, että klikkaat kuvaa hiiren oikealla > hae kuvaa (Google). Muilla selaimilla (ainakin mozilla firefoxilla) avaat ensin googlen kuvahaun > klikkaat hakupalkissa olevaa kameran kuvaa > liität kuvan linkin hakupalkkiin > klikkaat "hae kuvan perusteella". Välillä tämä toimii ja välillä ei, mutta itse ainakin olen löytänyt hahmojen kuvia tämän avulla. Kannattaa myös - mikäli se on mahdollista - klikata "kaikki koot" linkkiä ja availla niitä kuvia nähdäkseen kerrotaanko niissä kuvan tiedoissa kuvissa olevan henkilön nimeä.

Toivottavasti tästä oli edes jonkin verran apua ja löydät vielä jonkun mieleisen kuvan hahmollesi! (:
Reply
Kiitos paljon avusta! Enköhän minä noiden avulla löydä sopivan kuvan :))
Reply
Moi! Olisin erityisen kiinnostunut liittymään roolipeliinne, ja olenkin jo alkanut luomaan hahmoa. Minulla olisi kuitenkin pari kysymystä. Ajattelin luoda opettajan, mutta minulla meinaa mennä sormi suuhun menneisyyden kohdalla.:D Miten Amerikassa valmistutaan opettajaksi? Yliopiston kautta vissiin vai..? Entäpä sitten asuinpaikka?
Miten suuri on tämä pelialue? Apu olisi hyvin tervetullutta!
Reply
Moikka! Kivaa, että olet kiinnostunut liittymään tänne! 8)

Amerikan koulutusjärjestelmä on siinä mielessä nurinkurinen suomalaisen silmiin, sillä siellä mennään esikouluun jo viisivuotiaana ja valmistutaan 17-18-vuotiaana high schoolista, jonka jälkeen moni hakee korkeakouluihin. Aineopettajaksi pyrkiessä vaaditaan bachelorin (eli kandidaatin) ja masterin (eli maisterin) opinnot. Toisin sanoen korkeakouluopintoja tulisi se 4+2 vuotta. Hahmosi on siis voinut hakea korkeakouluun (eli vaikkapa juuri yliopistoon) opiskelemaan pääaineenaan sitä ainetta mitä juuri nyt opettaa ja käydä myös opettajan pätevyyteen tarvittavat opinnot. :)

Asuinpaikan täytyisi tällä hetkellä olla Alexandria, mutta hahmosi voi ihan hyvin olla kotoisin vaikkapa täysin eri maasta mikäli vain niin haluat. Kunhan vain saat sen sitten opiskeluiden jne muiden kanssa natsaamaan menneisyyteen mikäli on Amerikan ulkopuolelta kotoisin.

Foorumilta löytyy 35 pelialuetta, jotka ovat jaoteltu kuuteen eri aihealueeseen. Voin laittaa sulle tulemaan sähköpostissa vierailijan tunnukset mikäli haluat paremmin päästä tutustumaan pelialueisiin. :)
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)